Add to Flipboard Magazine.

07 Aralık 2009

PEKİ NEDEN TRT "RATING" İHALESİ AÇTI O ZAMAN?

Bilindiği gibi bundan bir süre önce TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin, TRT'nin rating ihalesi için düğmeye basmış ve geçtiğimiz aylarda 4 milyon TL'ye bir şirkete "televizyon izleme ölçümü" yapması işini ihale etmişti. Fakat aynı TRT reklam pazarlamasını özel bir şirkete de devretmişti: http://vistilefblog.blogspot.com/2009_08_30_archive.html

Rating reklam amaçlı olduğu halde, aşağıdaki haberi yukarıda verdiğimiz linkteki haber ile birlikte nasıl yorumlamalıyız? TRT ne yaptığını biliyor mu?Yorum sizin:

TRT'de Reklam Devrimi

TRT reklam pazarından çıkıyor. İngiliz devlet kanalı BBC gibi reklam alınmayacak. Genel Müdür İbrahim Şahin'in önemli mesajları şöyle:

TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin, TRT'nin İngiliz devlet kanalı BBC gibi reklam almadan, tamamen devlet yardımıyla yayıncılık modelini hedeflediğini açıkladı. Şahin, "Önümüzdeki süreçte reklam pazarından çıkmayı hedefliyoruz" diye konuştu. Akşam gazetesinin haberine göre, TRT yönetimindeki ikinci yılını 22 Kasım'da dolduran Şahin ile bu süre içinde attıkları adımlar ile yeni projelerini konuştuk. Şahin'in verdiği mesajlar şunlar:

KAMU FİNANSMANI DOĞRU MODEL: TRT gelirlerini üç kaynaktan sağlar. Elektrik faturalarındaki kesintiler, bandrol ücretleri ve reklam gelirleri. TRT bütçesinin yüzde 60'ı elektrik faturalarından gelir. Dünyanın her yerinde kamu yayıncısının durumu buna benzer. Kamu tarafından finanse edilirler. Spor, müzik, çocuk kanalları, Arapça, Farsça yayın yapan kanallar isteniyor. Hepsi bu ülkenin, halkımızın yararınadır, çıkarınadır. Onun için de kamu tarafından finanse edilmeleri çok doğaldır.

BBC MODELİ: Biz televizyonları biraz yönlendiren, onlara çeki düzen veren bir kurum olmak zorundayız kamu yayıncısı olarak. İngiltere'de BBC, Almanya'da ZDF gibi. Onların mutlak surette gelirleri kamudandır. Örneğin BBC hiç reklam parası almıyor. Fransız kamu kanalında da reklam yasaktır. Önümüzdeki süreçte becerebilirsek biz de reklamdan çıkmayı düşünüyoruz. Benim fikrim de reklamları özel TV'lere bırakmaktan yana. Tabii bu açığın da bir şekilde karşılanması lazım. Bu yönde karar alınırsa şu anda elimizdeki üç yıllık reklam sözleşmelerinin bitiminde reklamsız yayıncılık başlayabilir.

GEREKSİZ REKABET BİTER: Gelirimizin yüzde 4'ünü reklamdan kazanıyoruz. 2008 yılında 780 milyon YTL'lik bütçenin 32 milyonu reklam geliridir. Reklamsız yayıncılık, rakiplerimizin reklam gelirlerinin düşmesini engelleyeceği için düşmanlığı da ortadan kaldırabilir. Bizim çok fazla para aldığımızı sanıyorlar. Onun için de gereksiz bir mücadele var.

ELEKTRİK FATURALARINDAKİ KESİNTİ: İnsanlar bilmedikleri için tepki gösteriyor. TRT'de yüzde 3.5 pay kesilirdi eskiden. Bu pay şimdi yüzde 2'ye indirildi. Geçen sene de brüt yüzde 2'den net yüzde 2'ye indirildi. Eskiden yüz lirada 2 lira alınırdı. Şimdi ise 100 TL'de 60 kuruşa denk geliyor. Başka kesintiler de var elektrik faturalarında. Ama iş TRT olunca gürültü çıkıyor. Türkiye'de hane başına düşen pay yıllık 4 TLdir. İngiltere'de yılda 180 Sterlin alınıyor. İtalya'da ise her ev 200 Euro ödüyor.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

TRT ne yaptığını elbette biliyor. Ne yaptığını bilmeyen vistilef! Önce "TRT doğrusunu yaptı" diye yazı yazacaksın, sonra da "bu TRT ne yapıyor" diyeceksin...