Add to Flipboard Magazine.

28 Mayıs 2011

VİSTİLEF'TEN AL AL; YÖK'LÜK TASLA, OH NE ALÂ NE ALÂ

Aşağıdaki uygulama taslaklarını öneri olarak VİSTİLEF tam altı yıl önce başlayarak sürekli yaptı (Bkz: Arşiv). Artık şu çok açık ki, YÖK yok olmuş, yerine VİSTİLEF konmuş...


Üniversiteye girişte yeni düzenleme geliyor. Buna göre öğrenciler üniversiteye sınavsız girebilecek.

YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, üniversiteye girişte uygulanacak yeni yöntemler konusunda Akşam gazetesine açıklamalarda bulundu.

Özcan, “Olgunluk sınavı”nın ardından üniversiteye girişte YGS ve LYS yanında ABD ve Avrupa ülkelerinde uygulanan farklı yöntemlerin devreye gireceğini söyledi. Buna göre öğrenciler üniversitelere sadece YGS-LYS ile değil IB, SAT, TOEFL gibi uluslararası standartlardaki uygulamalarla da girilebilecek.

Prof. Özcan şunları söyledi: “YÖK'te aldığımız karara göre, üniversiteye girişte tek kritere bağlı kalınmayacak. Farklı sistemlerle öğrenci kabul edilmesini istiyoruz. Bir öğrencinin girişte birden fazla seçeneği olmalı.

Bu bize aynı zamanda öğrencinin yurtdışı yerine Türkiye'de öğrenim görme şansını artıracak. Modeli önce Kıbrıs'taki öğrenciler için kullanacağız. “

Özcan şöyle devam etti: Çünkü Türkiye'deki uygulama için YÖK'te değişikliğe gidilmesi gerekiyor. Oysa Kıbrıs'ta okuyan bir öğrenci için buna ihtiyaç yok. Bu yıl yerleştirme kılavuzunda yeni sistemdeki kontenjanlar belirlenerek (sadece Kıbrıs'tan gelen öğrenciler için) kılavuzda yer alacak.”

YENİ YÖNTEMİN ÜÇ AYRINTISI


1 - IB programı uygulayan Özel Koç Lisesi'nin öğrencisi YGS ve LYS'ye girecek. Aynı öğrenci IB notuyla Avrupa'da ve dünyada birçok üniversiteye yerleşebiliyor. Yeni uygulamada aday hem IB hem de YGS ve LYS puanıyla üniversiteye yerleşebilecek.

2 - Sistem için tıpkı okul birincilerinde olduğu gibi özel kontenjan açılacak. Buna göre örneğin İTÜ mimarlık bölümüne LYS ile 50, IB ile 3, SAT ile 2 öğrenci kontenjanı belirlenecek.

3 - ABD ve Avrupa'da uygulanan 'farklı yöntemlerle üniversiteye kabul uygulaması Türkiye'de de gerçekleşecek. Hedef, öğrencilerin farklılıklarına göre yerleştirme ve üniversitelerin kendilerine göre en doğru öğrenciyi seçebilmesi

Hiç yorum yok: