Vistilef'in Notu:
Nuran Yıldız, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde doçenttir. Sabah'ta da iletişim ile ilgili yazılar yazmaktadır. Aşağıdaki yazısında Ali Atıf Bir'den bahsetmektedir. Ancak bir biliminsanına uygun olmayan tarzda, Ali Atıf Bir'in adını zikretmekten çekinmektedir. Ona ima yoluyla, göstergesel --semiolojik--anolojik-- bir tarzda 'gönderme' yapmaktadır: Yazısının başlığında, "'Bir' uzman profili" diyerek... Neden? Bilimsel polemik üniversitenin tadı tuzudur. Polemik olmadan bilim gelişmez. Vistilef olarak, Doçent Yıldız'ın bu kadar mahçup olmasını anlayamadık... Vistilef uyarıyor: Ad verin, kişiyi hedef alın, göstergelere saklanmayın; kodlamayın... İletişim analizi, kod açma, gösterilen ile gösteren arasında ilişki kurma ve bu ilişkiyi neden-sonuç ilişkisi içine sokmaktır...
Şimdi Nuran Hanım'ın mahçup yazısı:
Nuran Yıldız (3 eylül) Sabah'ta yazmış....
'Bir' uzman profili
İletişim yazarlarından 'bir'i geçen pazar reklamın, pazarlamanın uzmanlık işi olduğunu, "bu konudaki uzmanlığın nereden geliyor bile demeden önüne gelene köşe yazdırıldığını" yazmış.İletişim etiği beş paralık hale getirilirken, kulaktan dolma bilgilerle sektör yanlış yönlendirilirken yazarın sessiz kalıp, şimdi bu konudaki telaşını anlamak güç. Türkiye'nin en köklü ve saygın iletişim fakültesinde hoca olmam nedeniyle, soyadının etkisinde fazla kalıp 'bir' uzman kendisi var sananların yazdıklarını analiz etme gereği doğdu. Uzman iletişim yazarı olmak; Orkid ve Kotex gibi iki büyük markanın kalite kontrolünü kendi hane halkına yaptırmak, Cisil Hanımı pazar araştırmasında bilimsel kriter olarak kullanmaksa, Arçelik algısına ilişkin HTP verilerini analiz ederken, 2006 içinde yüksek görünen Ekim 2005'in Şafak Sezer'le değil, Arçelik'in en yüksek reklam harcaması yaptığı dönemle ilgisi olduğunu, düşük algı oranı olan Temmuz 2006'nın ise bu işi bilmeyenlerin bile kolayca anlayacağı yaz dönemindeki reklam azalması olduğunu fark etmemekse, Geçmişte AGB'nin danışmanı olduğu ve araştırma panelini belirlediği için kendisine köşe verildiği söylentisinin muhatabı olmaksa, Firmaları kendi gazetesine reklam vermek konusunda yönlendirmek, "bir tek benim gazetem yeter" diyecek kadar nesnellikten uzak olmak ve medya planlamasında firmaların kendi karlılığını analiz edemeyecek yöneticilerden oluştuğunu düşünmekse, Çok satmakla çok okunmak arasındaki reklam etkililiği açısından farkı bilmemekse, Habermas'ın "bilgiye dayalı çıkar" kavramından bir tek "çıkar" lafının akılda kalmasıysa, Ve bu özellikleri taşıyanlar uzman iletişim yazarıysa "bir" uzmanımız var."Hocalık" taşıması zor bir iştir ve tek serveti de saygın olmaktır.
(Bu yazıyı dikkatimize sunan Dr. Murat İri'ye teşekkür ediyoruz.)
2 yorum:
Genellikle icinde suclama ya da ima yoluyla satasma olmadigi surece polemiklere girmemeye ozen gosterir, tartismalari da uzatmak istemem. Ancak burasi bir üniversite blogu olmasi nedeniyle aciklama yapmak istedim. Unvanim docent degil, yardımcı docenttir, duzeltmek isterim. "Mahcup" saptamasina gelince: Oncelikle bu bir gazete yazisi oldugu ve bilimsel bir tartisma ortamı degildir. Ancak neden isim vermedigime gelince, once sayın Ali Saydam, daha sonra da Sayın Ali Atıf Bir kendileri dışında iletisim yazanları "uzman" kabul etmediklerini ima eden yazılar yazdılar. (imalı metinde isim vermeden gondermeler beni isaret ediyordu) Aynı kosullar icinde onlar satastigi (ki bu sozcuk icin ozur dilerim) ve adimi vermeden bunu yaptiklari icin onceki hafta Sayın Saydam'a, gecen hafta da Sayın Bir'e uzulerek anlayacaklari dilde yanıt verdim. Dolayisiyla yaptigim "mahcupluk"tan degil, zorunluluktandı. Buradaki saygin iletisimcilere duyurmak istedim. Yrd. Doc. Dr. Nuran Yıldız
Biz, Vistilef olarak, Ali Saydam hakkında yazdıklarına da yer vermek isteriz, Dr. Nuran Yıldız'ın... Vistilef tüm iletişimcilerin sesidir... Sadece İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde çalışmışve çalımakta olan kişilerin katkılarına açık olmakla birlikte, iletişim ikâzı, eleştirisi ve polemği ile ilgili tüm yazılara yer veriyoruz. Tek amacımız, hukuk ile yönetilen bir Üniversite ve sert ve acımasız bilimsel eleştiri, ikâz ve polemik... Nuran Hanım'a gösterdiği ilgiden dolayı teşekkür ediyoruz... Nuran Hanım'ın bu cevabını Vistilef ana sayfasına da taşıyacağımızı, tüm iletişim topluluğuna duyururuz.
Vistilef Yayın Grubu Başkanı
Yorum Gönder