Add to Flipboard Magazine.

26 Aralık 2008

İNTİHALCİ DEKAN

Ege Üniversitesi (E.Ü.) Fen Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Kayhan Kantarlı, üniversitenin fen fakültesi dekanlığına ''intihal'' suçunu işlemiş bir öğretim üyesinin getirildiğini ileri sürerek, YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, E.Ü. Rektörü Prof. Dr. Candeğer Yılmaz ile bu konuda üniversite ve fakültede sorumluluğu bulunan yetkililer hakkında suç duyurusunda bulunduğunu bildirdi.Kayhan Kantarlı, yaptığı yazılı açıklamada, ''intihal'' yani aşırma suçunun, üniversite öğretim mesleğinden veya kamu görevinden çıkarma cezası gerektiren en ağır bilim etiği suçu olduğunu hatırlattı.Bu suçu işlemiş bir öğretim üyesinin dekanlığa getirilmesinin yetkilerin kötüye kullanılması anlamına geldiğini ifade eden Kantarlı, açıklamasında şu görüşleri yer verdi:''E.Ü. Araştırma Fonu'nca da desteklenen bazı sıvı kristal araştırma projelerinden kaynaklanan sözde bilimsel makalede başkalarına ait bilimsel eserlerden aldıkları verileri, çalışma arkadaşlarıyla birlikte bu projelerle ilgili olarak farklı bileşimdeki sıvı kristal malzemeler için elde edilen verilermiş gibi kullanarak çok ağır bir bilim etiği suçu işlemiş oldukları, gerek bu durumu aynı dergilerde bilimsel bir üslupla ilan ettiğim, editörlerin kanıtları görüp onay vermesiyle yayınlanan 2 yazı ve gerekse TÜBİTAK'ın aynı nedenlerle bilim etiği cezası vermiş olmasıyla bilimsel olarak kanıtlanmış olan öğretim üyelerinden birinin, düzenledikleri seçime dekan adayı olmak için katılmasına izin verdikleri ve seçimde birinci olan bu öğretim üyesine tüm sakıncalarını bilerek YÖK'e gönderilen 3 kişilik aday listesinde yer vererek dekan olarak atanmasını sağladıkları için üniversitemiz rektörü sayın Prof. Dr. Candeğer Yılmaz'ı huzurlarınızda görevinden istifaya davet ediyorum.''

E.Ü. Rektörü Yılmaz'ın, bu atamayla yetkilerini bile bile kötüye kullandığını ve üstlenilen bu sorumluluğa YÖK'ün de söz konusu öğretim üyesini dekan atayarak ortak olduğunu ileri süren Kantarlı, bu nedenlerle Ankara Cumhuriyet Savcılığı'na YÖK Başkanı Özcan hakkında, İzmir Cumhuriyet Savcılığı'na da E.Ü. Rektörü Candeğer Yılmaz ile bu konuda sorumluluğu bulunduğunu ileri sürdüğü üniversite ve fakültede görevli yetkililer hakkında suç duyurusunda bulunduğunu kaydetti.

Hiç yorum yok: