Add to Flipboard Magazine.

25 Mart 2009

SUSANLAR ROTASYONA.... YUMUŞATMA YOK, UYGULANABİLİR YAPILDI; O KADAR...

YÖK Rotasyonu Yumuşattı 'Mümkün Olduğunca' Rıza Alınacak!

Tıp fakülteleri arasındaki rotasyonda öğretim üyelerinin, 'mümkün olduğunca' rızası alınacak. Görev süresi de 1 yıl yerine 7 ay olacak..


Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tıp fakülteleri arasında yapılacak rotasyonu yumuşattı. Bazı tıp fakültelerinin öğretim üyesi ihtiyacının karşılanması için başlatılan rotasyon uygulaması özellikle büyük üniversitelerin rektörleri ve öğretim üyelerinden sert eleştiriler almış, kararın uygulanamayacağı savunulmuştu.

26 Şubat 2009 tarihli kararda öğretim üyelerinin 2009-2010 öğretim yılı sonuna kadar ve en az 1 yıl süreyle görevlendirilmesi öngörülüyordu. Yeni kararla ise öğretim üyeleri 1 Ağustos 2009 tarihi itibariyle göreve başlayacak, süre de göreve fiilen başlama tarihinden itibaren 7 ay ile sınırlı olacak. Öte yandan, Öğretim Üyeleri Derneği Başkanı Prof. Dr. Tahsin Yeşildere, kararı tatmin edici bulmadı, "Üniversitelerarası Kurul'da tartışılarak, komisyonlarda uzun ve kısa vadeli stratejiler geliştirilmeli" dedi. (Sabah)

Hiç yorum yok: