Add to Flipboard Magazine.

20 Ekim 2005

BİLİMİN TADI POLEMİK GERİ DÖNDÜ...



(Lütfen en alttan başlayarak okuyun)

(6)
serdar tasci wrote 20 Ekim 2005:

Görüldüğü gibi her konuda olduğu gibi yine kıvırma ve kolaycılık mantığı hakim, sorularım yanıtsız kaldı falan filan. Ama sondan başlayalım:

Kurumun çıkarını savunduğunuzu görelim diyorum, nerde bu savunma, Suat Gezgin’e ve hukuka aykırı, bilim-karşıtı uygulamalarına Serdar Taşçı, Hikmet Kırık ve Veysel Batmaz dışında kaçınız sesinizi yükseltebiliyorsunuz. Benim de bilimsel muhatabım siz değilsiniz zaten. Fakültede hukuki ve ahlaki bir sorun var, kurullar yok ve işlemiyorlar yıllardır. Neredeyse tüm kararlar herkesin bildiği gibi dekanın şahsi kararlarıdır. Bu konu ile ilgili ne yaptınız, ben YÖK dahil yasal yollara gidiyorum, akademik teşhir yapıyorum.
Demek ben beştaş oynarken siz demokrasi ve hukuk mücadelesi veriyorduınuz! Bu yüzden değil mi, doktora dersim olduğu saatte Aslı Yapar bana izin verdiği halde, bir sınav gözetmenliğine girmediğim halde açılan soruşturmaya atanıp Murat Özgen ve Aydemir Okay’la bana hukuk dışı yaptırım uygulamaya kalktınız. Ne oldu? Biliyor musunuz, Rektör tüm yaptırımlar gibi bunu da hukuk-dışı bulup reddetti. Bu fakültede pek çok kişi sürekli sınav görevlerine girmez, hiçbirine soruşturma açıldığını duydunuz mu? Hukuk diyorsunuz, önce açın kanun bakın, soruşturma nasıl yapılır onu öğrenin, sonra soruşturmacılık yapın. Kısaca geçin bu hukuk ve demokrasi laflarını yada samimi iseniz bundan sonra görelim bari duruşunuzu.
Kurumun çıkarını kimlerin koruduğunu ve kimlerin cahil olup olmadığını herkes biliyor zaten de, ben bunu demekle yetinmem, bakın diyorum ki, sinema da dahil gelin her konuda tartışalım. Her unvan ve her makamdan herkesle tartışırım. İsterseniz Atilla Dorsay’ı da getirin. Biz entelektüeliz, sinema dahil pek çok konunun uzmanıyız ama 3.Sinemanın değil. Tartışırsak anlaşılır bu. Tartışmak güzeldir.
Bizim işimiz bu, bunlara boş iş derseniz, fakültede olmanın anlamı yok, çıkıp piyasada sinema yapılır yada eleştirisi… Akademi tartışma demek, polemik demek; bilim adamı bir duruş, onur demek.


(5)
From: Battal Odabas
Reply-To: vistilef@yahoogroups.com
To: vistilef@yahoogroups.com
Subject: Re: [vistilef] yasaklı ilaçlar
Date: Wed, 19 Oct 2005 02:50:36 -0700 (PDT)

Serdar,

Onca işin arasında bir de seninle uğraşamam. Her konuda bilgisi olduğunu söyleyen kişi zaten cahildir. Benim söylemek istediğim senin konferansları değil. Sen başka alanlarda bilgili olabilirsin ama sinema konusunda uzman değilsin. Bu konuda da konuşursan gülerim sana.

Kurumumun çıkarını da merak etme senden daha iyi savunur ve korurum. Sen kısa pantalonla beştaş oynarken ben demokrasi ve hukuk savaşımı veriyordum.

Zamanımı sana harcamak istemediğim için sana yanıt vermeyeceğim. Çünkü boşa zaman harcamak olur bu.

(4)
Veysel batmaz wrote: 19 Ekim 2005

Sevgili Battal:

Serdar'ın sorusunu ben de soruyorum; cahilliğimi bağışla, 3. Sinema nedir? Yalnız ben biraz farklıyım: 1967'de Sinematek'e üye oldum; 1991'de TURSAK vakfını kurdum. Hâlâ yönetim kurulu üyesiyim ve Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi'nde "Sinema Dili" adlı iki ders verdim. Aydınlatırsan sevinirim..

Veysel Batmaz

(3)
serdar tasci wrote:

1- Boş durmuyorum, daha dün İTÜ de bölüm başkanları dahil bilim adamlarına seminer verdim, tek konuşmacı idim. Dr Celalettin Aktaş da orada idi. Yakında da Galatasaray Üniversitesinde konferansım var. Bunların hepsinde tek konuşmacıyım.
2- Saldırmıyorum, doğruları yazıyorum; fakültemizin içinde bulunduğu hukuk ve bilim karşıtı durumu teşhir ediyorum. Bunu yapmam kamu görevimdir, anayasal sorumluluğumdur. Sorgulanacak olan, bunu yapmayanlardır, hukuk hileleri ve bilim karşıtlıkları yapanlardır, yasal yetkileri gaspeden ve buna yıllardır göz yumanlardır; işbirlikçilerdir.
3- Benim cahil olduğumu ilk defa söyleme cesaretine sahip olan kişinin bunu ispatlaması gerekiyor. Gerçi cahil olup olmadığımı herkes bilir. Arife tarif gerekmez. Dilerseniz gelirsiniz, bilimin ne olduğunu herkese açık ortamlarda söke söke tartışırız.
4- Ben her konuda konuşurum, 3. Sinema hakkında yazdıklarımın arkasındayım. Bilim der ki, bir Sinema dersi koyarsınız ve (eğer varsa) 3. Sinemadan bahsedersiniz. Biz böyle bir sinema yok diyoruz. Bir fakülte müfredatında böyle bir ders olmaz. Zaten bu dersler senato onayından geçmediği için yasal da değil.
5- Bilimsellik komiserliği yaparım, buna aklı gücü yeten herkes yapabilir. Aklım iraden ortadadır. Gizli kapaklı işler de yapmıyoruz. Bilgisayar kullanmayı bilmediği halde yeni İletişim teknolojileri dersini veren ben değilim! Yabancı dil bilmediği halde onlarca yabancı yayın gösteren de ben değilim! Yasa nedir, hukuk nedir bilmeyen de ben değilim!
6- Nasıl da hemen savunmaya geçiyorsunuz, itaat kültürsüzlüğünün bu kadar yaygın olduğu bir yerde, keşke insanlar kurum ve hukuk çıkarının kendi onurları olduğunu bilse, her konuda en az verdiği dersin adıyla ilgili bir maile verdikleri tepki kadarcık tepki verebilse…nerdeeeeeeee!


(2)
From: Battal Odabas
Reply-To: vistilef@yahoogroups.com
To: vistilef@yahoogroups.com
Subject: Re: [vistilef] yasaklı ilaçlar
Date: Tue, 18 Oct 2005 09:10:58 -0700 (PDT)


Serdar,

Boş durmaktan saldıracak yer arıyorsun galiba. Bari sus da cahilliğin ortaya çıkmasın. 3. Sinema (third cinema) konusunda konuşmak sana düşmez. Bu konuyu konuşmak için bu konunun uzmanı olman gerekiyor. Sen sataşmalarına devam et ama bilimsellik komiserliği yapma. Bilmediğin konularda ahkam kesme.


(1)
serdar tasci wrote:

Amerika’da yasaklanan aşağıdaki ilaçları can sağlığınız için almayınız, alanları uyarınız. 3. Sinema ya da Sponsorluk gibi ne oldukları belli olmayan BİLİM-DIŞI derslerden daha önemli bir gündem bu:

* AFERIN CAPSUL
* AFERIN TABLET
* ALFAROL TABLET
* APEX CAPSUL
* BABYRH
* FORZA TABLE. T
* GERAKON TABLET
* KATARIN CAPSUL
* KONGEST TABLET
* THERAFLU TABLET
* TRIAMINIC DAMLA
* TRIAMINIC TABLET
* TUSEPTIL SURUP

Hiç yorum yok: