Add to Flipboard Magazine.

16 Kasım 2005

ÖĞRETMENLER YAPIYOR... HERKESE EK İŞ YAPMA HAKKI TANINSIN...

Aşağıdaki haber gerçekleri gün ışına çıkartıyor; Üniversitelerde de artık herkesin tam-zamanlı olması fakat "ek iş yapma hakkı olan öğretim üyeliğine" geçme zamanı gelmiştir.

1. Her öğretim üyesinin haftada 9 saat ders verme zorunluluğu, yöneticiler dahil, bütün fakültelerde, titizlikle zorunlu hale getirilmelidir. Asistanların ya da başka görevlilerin, öğretim üyeleri yerine ve onların adına ders vermesi yasaklanmalıdır. Üniversitelere dışarıdan ders verme sistemi, güzel sanatlar gibi dallar dışında, genel kural olarak kaldırılmalıdır.

2. Her öğretim üyesi, konusu ile ilgili, izin almaksızın ek iş yapma ve gelir temin etme hakkına sahip olmalıdır. Üniversite imkânlarını kullanmak isterse, elde edeceği brüt gelirin % 20'sini üniversitiye ödeyebilir.

3. Öğretim Üyelerinin disiplin ve mesai saatlerini düzenleyen yönetmelikler eskimiş ve yanlış, hukuk dışı yorumlara neden olmaktadır; yukarıdaki ilkeler doğrultusunda yeniden düzenlenmelidir.

4. İTA AMİRLİĞİ ve TÜZEL KİŞİLİK yetkileri BÖLÜMLERE verilmelidir.

Şimdi haberi okuyalım:

Öğretmenlerin yüzde 42'si ek iş yapıyor
15.11.2005

Eğitim-Sen'in 30 ilde şehir merkezlerinde bulunan 260 ilköğretim okulunda görev yapan 11 bin 500 öğretmene yönelik araştırmasına göre, ankete katılan öğretmenlerin yüzde 58.4'ünün maaş dışı bir geliri yok.

AA - Eğitim-Sen'in araştırması, öğretmenlerin yüzde 42'sinin ek iş yaptığını ortaya koydu.
Öğretmenlerin yüzde 53'ünün kendilerine ait bir evi, yüzde 55'inin otomobili bulunmuyor.
Öğretmenlerin yüzde 79'u kredi kartı kullanırken, bu kartlara taksit yaptırmayı tercih ediyor. Banka kredisi kullananların oranı da oldukça yüksek görülüyor.

Öğretmenlerin yüzde 41'i geçici ya da sürekli sağlık sorunlarına sahip bulunurken, meslek hastalıkları yoğun olarak görülüyor.

Öğretmenlerin yüzde 42'si az ya da çok gelir getiren ek işler yaparken, bu işler arasında ücretli etüt ve kurs yapma ve özel ders verme ağırlıklı olarak görülüyor.

Hiç yorum yok: