Add to Flipboard Magazine.

25 Nisan 2006

MEĞERSE DEKAN SUAT GEZGİN DE, DEKAN AA1 GİBİ DÜŞÜNÜYORMUŞ...!!!!


SUAT GEZGİN: "İLETİŞİM FAKÜLTELERİ GEREKSİZ, GAZETECİLİK ENSTİTÜLERİ KURULSUN.."

Bir Dakan düşünün, dekanlık yaptığı fakültelerin gereksiz olduğunu söylüyor; kapatılıp yerlerine gazetecilik enstitülerinin açılmasını talep ediyor. "Türkiye'de bunu yapmalıyız, ben katıldığım tüm panellerde bunu dile getiriyorum" diyor... Dile getirmekle de yetinmiyor, ne ilgisi varsa, Devlet Bakanı Beşir Atalay'a da yazılı olarak verdiğini söylüyor... Bahanesi de öğrenci fazlalığı... ve Avrupa'da da böyle yapıldığı... Her ikisi de yanlış: Birinci yanlış: Dersleri bölerek, zaten fazla olan öğretim elemanlarını motive edip, fazlalaştırarak, iyi eğitim verilebilir. Bu sadece iletişim fakültelerinde değil TIP fakültelerinde de geçerlidir. İkinci yanlış: "Avrupa'da da öyle" yapılmıyor: 3 yıllık 4 yıllık iletişim fakülteleri tüm Avrupa ve Amerika'da vızır vızır öğrenci yetiştiriyor medya sektörlerine...
Bugün, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi halihazırdaki öğretim elemanı kadrosu ile tam 5000 bin öğrenciye kaliteli eğitim verebilir. Medyaya, medyayı bilen ve onu iyi yönetebilecek mezunlar yetiştirebilir. Bunun yapılmaması; aksine, Dekan tarafından iletişim fakültelerinin kapatılması önerisi, acizlikten başka bir şey değildir. Bugün İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim elemanlarına ayda net 120.000 civarında YTL ödeniyor devletin kesesinden. Belki daha da fazla... Öğrenim gören öğrenci sayısı ise 1500 bile değil. Dekan Suat Gezgin'in argumanı sadece yanlışlardan ibaret değil, temelsiz de: Tamam, Gazetecilik Enstitüleri açılsın açılmasına da, televizyoncuları kim yetiştirecek? Internetçiler nereden yetişecek? Reklamcılar nerede öğrenim görecek? Halkla İlişkiler nerede bilimsel tarzda okutulacak? Suat Gezgin'in isteğinin AA1'in "Gazetecilik bölümleri kapatılsın" talebinden farklı tarafı yok... Bunu okuduğumuzda sizin gibi biz de şaşırdık. Bir Dekan'ın kendi fakülteleri yerine başka bir eğitim kurumu önermesine karşı çıkıyoruz. Bu tavrı kınıyoruz.
İletişim Fakülteleri, bugün iyi yönetilmiyor. Medya ile ilişkiler doğru kurulamıyor. Ahbap-çavuş ilişkileri içindeki Medyadan devşirilmiş abuk sabuk adamlarla dolu öğretim elemanları kadrosu... Duvarcı ustalarına iş yaratmaktan başka bir işlevi yok bu fakültelerin. Fakültelerde, adam kayırarak, husumet duyarak, becerikli öğretim elemanları sindiriliyor. Öğrencilerin bu konuları iyi bilmesi gerekli. "İletişim Fakülteleri gereksiz mi?" yazı dizimize devam edeceğiz...
Acizlikle yönetememek, ancak "iletişim fakülteleri kapatılsın, yerine gazetecilik ensititüleri açılsın, meslek yüksek okulları açılsın" gibi, arkaik, geçmişte kalmış ve tüm medya sektörünü içermeyen temelsiz önerilere dönüşüyor.
Bu fakültelerde çalışan öğretim elamanlarının ve öğrenim gören öğrencilerin duyarlılığı, bu abuk sabuk saçmalamalara cevap verecektir ve iletişim fakülteleri, medyada doğru yapan, etik olan, ulusal çıkarları ve Anayasal ilke ve özgürlükleri savunan elmanlar yetiştirmeye devam edecektir. Fakülteler kapatılsın diyen ve duvar örmekten başka iş yapmayan Dekanlar istemiyoruz... (Yukarıdaki fotoğrafı tıklıyoarak büyültebilir ve Suat Gezgin'in, Mart 2006'da, Akademi İletişim dergisinin -- yıl 1, sayı 4-- "İletişim Fakülteleri Gereksiz mi?" konulu soruşturmaya verdiği cevapları okuyabilirsiniz.)

Hiç yorum yok: