Add to Flipboard Magazine.

03 Nisan 2009

YURDUM ÜNİVERSİTTTTELERİNDEN "DEKAN" MANZARALARI...

Şimdi de 'Dekanlar Sendromu' başladı: Dekan Prof. Dr. Ahmet Aydın hakkında YÖK'e gelen mektup...

Vistilef'in Notu: Daha önce Rektörler Sendromu'ndan sözetmiştik. Ancak dekanları da es geçmemeliyiz. Roma Ordusu'nda Onbaşı demek olan Latince kökten gelen "dekan"lar, Türkiye'de kendilerini general zannediyorlar. YÖK, 2547 sayılı Yasanın orası burası ile oynayacağına, bir an evvel Dekanlara 16. maddenin ve 21. maddenin ne demek olduğunu mufassal olarak anlatsın; üniversitede "kurulların" ne demek olduğunu, genelgelerle izah etsin. Yoksa, üniversiter eğitim nafile bir hale giderek geliyor; üniversite, meslek yüksek-okulları haline dönüşüyor...

Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Aydın ile ilgili çarpıcı suçlamalar yapıldı. Bir grup öğretim üyesi adına DPÜ Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Ali Özel tarafından, Dekan Aydın hakkında Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı’na şikayet dilekçesi verildi. İşte DPÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Aydın hakkındaki çarpıcı iddialar…

KIZI VE SAMİMİ ARKADAŞLARINA KIYAK ÜSTÜNE KIYAK YAPTI
Aydın, KPSS’yi kazanamayan kızı Özge Aydın ve onun samimi arkadaşları Banu Özkan ile Funda Kamel’i Eğitim Fakültesi’ne araştırma görevlisi olarak aldı. Daha sonra Funda Kamel’i Gazi Üniversitesi’ne, kızı Özge Aydın’ı Hacettepe Üniversitesi’ne, Banu Özkan’ı ise Marmara Üniversitesi’ne jet hızı ile yüksek lisans ve doktora eğitimi için gönderdi.

İÇTİĞİ ÇAYLARI PERSONELE VE HOCALARA ÖDETTİ
Aydın’a yöneltilen bir başka suçlama da fakültede kantinden içilen çaylar için personel ve öğretim elemanlarından buranın masraflarını karşılamak amacıyla belli miktarda ücret alındığı, fakat Ahmet Aydın’ın kendisi ve Dekan Yardımcısı Aytunga Oğuz’un çay parasını ödemediği; odasına topladığı ve akşama kadar rektörü devirme planları yaptığı arkadaşları ile ekibi için bütün çay paralarını böylece personele ve diğer öğretim elemanlarına ödettiği öne sürülüyor.

‘BENİM İKİ OY HAKKIM VAR’ DEYİP İSTEDİĞİ ADAYI SEÇTİ
Aydın, 3 yıl önceki Fakülte Yönetim Kurulu Yardımcı Doçent Temsilci seçiminde yapılan oylamada kurul üyelerine, Yrd. Doç. Dr. Aytunga Oğuz’u seçmeleri konusunda baskı uyguladı. Aytunga Oğuz’un Ali Özel ile eşit oy almasını sağladıktan sonra “benim 2 oy hakkım var” diyerek Aytunga Oğuz’u Fakülte Yönetim Kurulu Üyeliği’ne atadı. Dekan Aydın, o dönemde Yardımcı Doçent olan Doç. Dr. Ali Özel’i Fakülte Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulu’na seçtirmemek için, 27 Aralık 2008 yılında Fakülte Kurulu Yardımcı Doçent seçimi için yapılacak olan toplantıya, kurul üyelerine toplantı tebliği yapmadan toplantıdan yarım saat önce telefonla çağrı yaptı.
Fakat buna rağmen Ali Özel seçilince bu kez en azından Fakülte Yönetim Kurulu’na seçilmesini engellemek için, aynı gün yapması gereken Yönetim Kurulu seçimini, 20 gün sonra derslerin bitip Ali Özel ve diğer kurul üyelerinin şehir dışına çıktığı güne denk getirip, yine toplantı tebliği yapmadan kendi ayarladığı birkaç kişiye haber verip kendi istediği adayı seçtirdi. Ayrıca o toplantıda da kendi istediği kişiyi seçtirebilmek için toplantıya çağırdığı üyelere ‘Oyunuzu Yrd. Doç. Dr. Aytunga Oğuz’a verin’ diye telkinde bulundu.

ÖĞRETİM ÜYELERİNDEN ZORLA DİLEKÇE ALDI
Dekan Ahmet Aydın’ın, kendisi ile ilgili açılan bir soruşturmada aleyhine bir sonuç çıkmaması için öğretim elemanları Doç. Dr. Ali Özel, Yrd. Doç. Dr. Nida Bayındır ve Yrd. Doç. Dr. Turgut Karaköse üzerinde baskı kurarak zorla dilekçe aldığı iddia ediliyor.

YÖNETİM KURULUNA KENDİSİNE YAKIN KİŞİLERİ ALDI
Aydın’ın en ilginç işlerinden biri de Eğitim Fakültesi Yönetim Kurulu’na yalnızca bir eğitimciyi ve kendi ekibini yani rektör karşıtlarını seçtirdiği iddia ediliyor. Aydın’ın toplam yedi kişi olan yönetim kurulunu, eğitim fakültesindeki ve diğer fakültelerdeki formasyona sahip olan öğretim üyelerinden değil; eğitimle hiçbir ilgisi ve bilgisi olmayan başka fakültelerden ve kendisine yakın kişilerden, Prof. Dr. Sabri Özyurt –Biolog, Prof. Dr. Hayri Dayıoğlu- Ziraat Mühendisi, Prof. Dr. Hüseyin Ergin- İktisatçı, Doç. Dr. Ali Cımbız – Fizyoterapist, Doç Dr. Ahmet Altuncu – Elektronik Mühendisi, Prof. Dr. Ahmet Yamık – Maden Mühendisi ve Yrd. Doç. Dr. Aytunga Oğuz- Dekan Yardımcısı, oluşturduğu belirtiliyor.

KENDİSİ İÇİN LİSANS VE YÜKSEK LİSANS DERSLERİ AÇTI
Yine Aydın kendisi maden mühendisi olmasına rağmen, Mühendislik Fakültesi’nde çok fazla öğretim üyesi olması ve kendisine fazla ders düşmemesinden dolayı, Eğitim Fakültesi’nde madenle ilgili lisans ve yüksek lisans dersleri açtırdı. Aydın’ın kendisine ders açılmayan bölümlerin programlarını, fakülte yönetim kurulundan geçirtmediği ileri sürülüyor. Çünkü yönetim kurulunda kendisi ne isterse o kararı alacak kişiler bulunduğu belirtiliyor.

GÖREV ALANINA GİRMEYEN İŞLERE BİLE EL ATTI
Ali Özel, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanı olarak ve Bölüm Başkanlığı’na vekâleten baktığı dönemde, sınıf öğretmenliğinin yüksek lisansının açılması için Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne dosya hazırlayıp teklif verdi. Fakat bu yüksek lisansın açılmasını istemeyen Ahmet Aydın, enstitüyü arayarak devreye girdi ve onlara baskı uyguladı. Buradan bu geri çekme işini, dekanlığın değil bölümün yapması gerektiği cevabını alınca Ali Özel’i, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanlığı’ndan istifaya zorladı ve diğer anabilim dalı başkanlarından da bu programın geri çekilmesi için zorla dilekçe alarak başvuruyu geri çektirdi.
Haber: Erol Metin/Aktifhaber
http://www.aktifhaber.com/news_detail.php?id=215754

Hiç yorum yok: