Add to Flipboard Magazine.

24 Haziran 2012

VİSTİLEF NE DERSE O OLUR: TÜM ÜNİVERSİTELERİ VAKIF ÜNİVERSİTESİ YAPALIM DEDİK; CUMHURBAŞKANI DA ÖYLE YAPILACAĞINI SÖYLEDİ....EĞER YENİ ÜNİVERSİTE YASASI PROJESİNDE İSMİMİZ ANILMAZSA "İNTİHAL" SUÇLAMASI YAPACAĞIZ.

Vistilef'in Önerisi için Ltf. Tkl: http://www.vistilefblog.blogspot.com/2011/12/yeni-universite-yasasi-icin-oneriler.html

Üniversitelere yeni model
Description: http://ads.gercekgundem.com/www/delivery/lg.php?bannerid=568&campaignid=605&zoneid=15&loc=http%3A%2F%2Fwww.gercekgundem.com%2F%3Fp%3D469219&referer=http%3A%2F%2Fwww.gercekgundem.com%2F&cb=92fc9697e7
Cumhurbaşkanı Gül, Kayseri’de adını taşıyan üniversiteyi örnek göstererek, “Yakında YÖK yasası çıkacak. Bu üniversite pilot model olabilir. Vakıfların desteklediği devlet üniversitesi modeli. Yeni bir model çıksın istiyoruz.” dedi.

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, okumayı hayal ettiği üniversitelerde oğullarının okuduğunu söyledi. Stanford Üniversitesi’nden mezun olan ve Silikon Vadisi’nde çalışan büyük oğlu Ahmet Münir Gül’e sık sık “Dön artık” dediğini ifade eden Gül, “Bana sürekli biraz daha biraz daha diyordu. Son gittiğimde kendisine hak verdim” dedi. Gül, küçük oğlu Mehmet Emre Gül’ün de Harvard’da okuduğunu ifade ederek, “Ben de öyle üniversitelerde okumak isterdim. Artık herkesin bu üniversitelere gitme şansı var“ dedi. Gül okumayı hayal ettiği Stanford Üniversitesi’nin kampüs modelini de ABD ziyaretinde mimarlara incelettirdi ve kendi adına Kayseri’de kurulan üniversite için örnek olarak alınmasını istedi.

Gül, Kayseri’de adını taşıyan üniversitenin Sümer Kampüsü’nde incelemelerde bulundu. Kayseri’ye davet ettiği gazetelerin eğitim muhabirleriyle bir araya gelerek eğitim sistemi ve adını taşıyan üniversiteyle ilgili açıklamalarda bulunan Gül, YÖK yasası çalışmalarının devam ettiğini ifade ederek yeni üniversite modelinin ilk işaretini verdi. Gül, kendi adını taşıyan üniversiteyi örnek göstererek, “Yakında YÖK yasası çıkacak. Adımı taşıyan üniversite pilot model olabilir. Vakıfların desteklediği devlet üniversitesi modeli. Yeni bir model buradan çıksın istiyoruz” dedi.

‘Rektör seçimlerinde çirkinlikler oluyor’

CUMHURBAŞKANI Gül, rektör seçimlerine ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı: “Rektör seçimleri doğru bir metot değil, üzücü gerçekten. 20 yıl siyaset yaptım, siyasette görmediklerim çirkinlikleri rektör seçimlerinde görüyorum. Bir bilim adamının, mecburen, yol öyle olunca kendisini seçim kampanyalarına verince yaralar açılıyor üniversitede. YÖK bana 3 isim yolluyor ben birisini atıyorum. Şöyle yapsam açıkçası diyebilirim ki, yetkim böyle. Hepsini alıp dosyalarına baksam incelesem öyle atasam ama bunu Cumhurbaşkanı yapamaz. YÖK yapıyor, bana gönderiyor. Bazen öyle ki insanların CV’sine bakıyorsunuz ki içiniz gider, keşke benim de böyle olsa dersiniz. Gerçekten iyi bilim adamıdır ama idareciliği yoktur. Rektörlük idareciliktir. Birinci geldi kinciyi atadı gibi tartışmalar da buradan kaynaklı. İdeolojik davranmak yanlıştır. Bu sistem yerine mütevelli heyetinin olması, heyetin çok ciddi araştırmalar yaparak rektörü belirlemesi gerekiyor.” 24.06.2012 
Kıvanç El/Vatan


Vistilef 2005 yılından beri üniversitelerin vakıflara devredilmesini öneriyor. Vistilef arşivl bu öneri ile dolu (Bkz: Arşiv). En son önerimiz için ise tıklayın: http://www.vistilefblog.blogspot.com/2011/12/yeni-universite-yasasi-icin-oneriler.html

Vistilef'in izinden giden, bugüne kadar hiç desteklemediğimiz ancak yukarıdaki görüşlerini tümüyle desteklediğimiz Cumhurbaşkanı şunu da açıklasın: Rektör seçimlerinde hangi öçütleri kullanıyor. "İdarecilik" kıstasına nasıl karar veriyor?


HABERE EK (Bunları da daha önce önerdik. YÖK'ü ya YOK edin, ya da VİSTİLEF'e bağlayın): YÖK, devrim niteliğinde bir çalışmaya imza attı. Rektörler artık sadece eğitimle uğraşacak, idareye karışmayacak. Yeni sisteme göre üniversiteleri profesyoneller yönetecek.
REKTÖR YÖNETİMDEN ÇIKIYOR CEO GELİYOR...
Üniversitelerin rektörlük seçimleriyle ilgili devrim niteliğinde yeni bir sisteme geçiliyor. Öğretim üyeleri arasından seçilen adaylar artık üniversitelerde rektör olamayacak, bunu yerine üniversiteleri profesyoneller yönetecek. YÖK’te bu konuyla ilgili çalışmanın sürdüğü haberini veren ise Ankara’da eğitim muhabirleriyle bir araya gelen Cumhurbaşkanı Abdullah Gül. “Rektör seçimlerinin çok doğru bir şekilde yapıldığı kanaatinde değilim” diye söze başlayan Cumhurbaşkanı Gül, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) yeni üniversiteler yasası hazırladığını ve rektörlük seçimlerinin bu yasayla birlikte değişeceğini açıkladı. Akademisyenlerin rektörlük siyasetini tarihe gömecek sistemle, üniversitelerde yeni bir dönemin başlayacağını belirten Cumhurbaşkanı Gül, rektörlük sistemiyle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Gül “Siyasette görmediğim şeyleri rektörlük seçimlerinde olduğunu görüyorum. Hayatını bilime vermiş bilim insanları mecburen kendisini seçim kampanyaları içinde buluyor. Ben onun yerine çok ciddi araştırmalar yapacak akademik rektörle, yöneticinin ayrı olmasını istiyorum. Üniversitelerin finans tablolarının da gözden geçirilmesi gerek. YÖK bu konuda da uzun bir çalışma yaptı, yakında paylaşacaklar” diye konuştu.  Öğretim üyelerinin desteklenmesi gerektiğine dikkat çeken Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, eğitim verilen mekanın çok önemi olmadığının altını çizdi. Gül “Gittiğim illerde hep söylerim iş adamlarına; üniversitemiz iyi olsun diyorsanız hocalarınızı destekleyin. Hocalar iyi olduktan sonra barakada bile eğitim yapılır. Oradan çok iyi öğrenciler çıkar ama her tarafı mermer olan bir üniversitede hocalar iyi değilse orada çocuklar sadece iyi vakit geçirmiş olur” diye konuştu. 24.06.2012 Star


Hiç yorum yok: