Add to Flipboard Magazine.

14 Aralık 2012

TAM GÜN MAM GÜN PALAVRA…. İLK ÖNCE BAŞBAKAN İÇİN DELDİRİLDİ, ŞİMDİ SAĞLIK BAKANI’NIN EŞİ İÇİN DELDİRİLDİ… EEE, PEKİ, BİZ KİME AMELİYAT OLACAĞIZ?




Tam Gün fikrinin dahi mucidi Sağlık Bakanı Akdağ’ın eşi Gazi Üniversitesi’nde yasak olduğu halde özel hekime ameliyat oldu. Daha önce Başbakan Tayyip Erdoğan için deldirilen Tam Gün Yasası “ayrıcalıklı bakan eşi” için de deldirildi. Bayan Akdağ’ın ameliyatını, yasa nedeniyle üniversitede ders verirken, hastanesinde ameliyat yapması yasaklanan Prof. Dr. Nebil Göksu yaptı. Göksu’nun Tam Gün Yasası'na aykırı olarak devlet hastanesinde gerçekleştirdiği ameliyat için Gazi Üniversitesi Rektörlüğü ve Tıp Fakültesi Dekanlığı özel izin verdi.
İŞİN ASIL DRAMI DA ŞU: ÜNİVERSİTEDE ÇALIŞMA ŞARTLARI ARASINDA “TAM GÜN” DİYE BİR STATÜNÜN OLMADIĞINI BİLEMEYEN DELEN PROFESÖR MEĞERSE OLMAYANA DA KARŞIYMIŞ. 
Prof. Dr. Göksu, “Bana da bu şekilde yasaya rağmen görev yapmak ters geliyor ancak ameliyat için dekanlıktan ve rektörlükten özel izin alındı. Dekan ve rektör beni telefonla da arayarak ameliyatı bildirdi.” Tam Gün Yasası’yla ilgili de konuşan Göksu, “Tam gün yasasına karşıyım. 14 yıldır üniversite dışında muayenehanem var. Yasa çıkana kadar yarı zamanlı çalışıyordum. Bunun da bir zararını görmedim. Sadece daha fazla yıpranıyordum. Bu tür yasalar bizi zor duruma sokuyor. Bu doğru bir yasa değil” dedi. (Yurt Gazetesi’ndeki haberden Veysel Batmaz)

Hiç yorum yok: