Add to Flipboard Magazine.

06 Ağustos 2005

BİR RİCAT, İKİ POLEMİK; TARTIŞMA SÜRÜYOR...


İŞTE ASIL POLEMİK BAŞLIYOR: BATTAL ODABAŞI'nın SON POLEMİĞİ...

(Ondan önce ben açıklalayım: Polemik bilimsel ve edebi tartışmaların tuzu biberidir. "Pol" kökü Latince'de 'gerçekten mi' ünlemini ve cilalamak, inceltmek, iyi bir düzene koymak demektir. İngilizce Polish sözcüğü de bu kökten gelir; polemik ise tartışmayı inceltmek demektir... Eski Yunanca ise "Polemik," -polemicus- savaş, sallama, sarsma, kontroversiallik, "tartışma" demektir. Eğer bir biliminsanı, Eski Yunan'da da, Orta Çağ'da da, günümüzde de, polemikten kaçınıyorsa, devletten aldığı aylığı hak etmiyor demektir. Çünkü, polemik, bilimsel tartışmayı en ince noktasına taşımak; bizzatihi tartışmak demektir-Veysel Batmaz)

"Sayin Batmaz,

Sayin Ciftci diye baslayan iletimden onceki iletimi Ciftci'ye yonelik degil ustune alinmasi gerekenlere yazdim. Kime yazacaksam onun adini vererek yazarim ve hitabim onadir. Yaziyi sicagi sicagina yayinladiniz ve Ciftci'ye polemik olarak yazdiniz. Oradaki muhataplar icinde herkes var. Bir kisiye ozel yazilmis bir yazi degildir. Lutfen duzeltin. Kim ustune alinirsa o cevap versin.

(Biliminsanı anonim saldırmaz, isim verir... Battal Odabaşı'nın polemiğinde isim yoktu; "isim veririm" diyor ama vermemişti; kendi kendini inkâr, Hegel'in 'negation of negation'ı gibi... Ben ise isimle tartışanı severim- Veysel Batmaz)


Sayin Ciftci,

Kimin koc kimin koyun oldugunu ben sizden daha iyibilirim. Donemin adami degilim ve kendi ilkelerim dogrultusunda da koclar gibi mucadele ederim. Siz bu okulda yokken ben vardim. Mucadelemi yaparken siz yanimda yoktunuz. Beni taniyorsaniz kim oldugumu da bilirsiniz. Adim gibi biriyimdir. Pir Sultan gibi soyleyeyim: "Koyun olduk soz anladik suruye saydilar bizi". Taniyorum hepinizi.

Unutmusum. Teke zortlatmasi ile ilgili yazidaki okunamayan sozcuk "türüdür" olacakti. Mac ile yazdigimdan dolayi "text encdoing" uyusmazligi olmus. Bu yuzden sonraki iletileri turkce karakterler olmadan yaziyorum.

Sayin Batmaz,

Bu iletileri polemik olsun diye gondermiyorum. Yapilan yanlislari duzeltmek icin gonderiyorum. Bu iletilerle zaman kaybetmek istemidigim icin bu iletiden sonra cevap yazmayacagim. Yapilacak daha onemli islerim var. Hoscakalin."

Yrd. Doç. Dr. Battal Odabaşı

(Battal Odabaşı polemikle zaman kaybedilmediğini; polemiğin bilimsel ve edebi tartışmanın zaten kendisi olduğunu öğrendiği zaman, yine bekleriz... Aslında kendisinin de itiraf ettiğine göre zaman da kaybetmiş durumda; biz onu değerli uğraşlarından alıkoymayalım. Polemikçi bir uslubu var; biz de buna değer veririz-Veysel Batmaz)