Add to Flipboard Magazine.

06 Ağustos 2005

ODABAŞI-ÇİFTÇİ POLEMİĞİ HIZ KESMİYOR...

KRAL ARTIK ÇIPLAK... VİSTİLEF İ.Ü.İ.F. İÇİN BİR TARTIŞMA MEDYASI HALİNE GELDİ, GURURLUYUZ:

BATTAL ODABAŞI’NIN İRFAN ÇİFTÇİ’YE POLEMİĞİ:

Sayin Ciftci, icerigine katilmadigim yazinizdaki benim icin onemli bir yanlisi duzeltmek istiyorum.Teke Zonklatmasi diye andiginiz sey Teke Zortlatmasi olarak bilinir ve halk turkuleri icinde bir zeybektürüdür (bu kelime Word dosyası olarak gönderilmediği için okunamadı-editör). Teke yarimadasinda Teke yoresi olarak bilinen Burdur, Antalya gibi yorelerde oynanan 9/8'lik bir halk oyunudur. Tekelerin birbiriyle dovusurken cikardiklari boynuz ve toynak seslerinden esinlenilerek yore halkinin yasamina girmistir. Hizli ve kivrak bir ritmi vardir. Ornek olarak su zeybekleri verebiliriz: YAYLA YOLLARI, OVALAR OVALAR vs...Bu terimi bilmeyenler yanlis ugrenmesinler. Tipkiyanlis olarak yorumlanan "Manda yuva yapmis sogutdalina" turku orneginde oldugu gibi.

Battal Odabası
(Vistilef e.mail grubuna gönderiliş tarihi: 6 Ağustos 2005; imla Word dosyası olarak gönderilmediği için böyledir.)

İFAN ÇİFTÇİ’NİN VEYSEL BATMAZ’A HİTABEN BATTAL ODABAŞI’NA CEVABI:

Aziz ve çok değerli hocam,

Çok şık ve zarif bir insansınız. Editörlüğünüz de icadınız gibi muhteşem. Oğlaklar sökün ediyor ardından koyunlar da dökülecek sanıyorum...(Bütün bu Avşar elleri sökün ederse bizim filozof bile (Serdar Taşçı ima ediliyor galiba-editör) ayakaltında kalabilir:)))

Jestlerinizin tamamını anlıyorum gerçekten çok şık ve zarif müthişsiniz. Elinize sağlık, sizin dostluðunuzu kazanmaktan çok büyük bir keyif ve gurur duyuyorum. Ama size yeterince nazireler yapabilmiş değilim. Olacak inşallah. Fakat Battal Odabaşı'nın polemik mevzunu anlamamıştım, mail kutusu doluymuş, boşaltınca bana yazdığı maili görünce anladım...Bu arada bizim okulda antropoloji kadar :))) etnoloji ilmininmuhiplerinin de bu kadar allame olduklarını bilmez idim..:))) Kim bilir bu dünyanın en etkili medyası VİSTİLEF daha nelere kadir olacak ne cevherleri çıkaracak yedi kat yeraltından günyüzüne...

Toktamıþ Hoca'da size selam söylemişti bugün...İyice, bir kaç güne ziyaretçi filan da rahat kabul edebilecek...

Selam ve derin muhabbetlerimle..

İfan Çiftçi
(Editörün özel mail adresine gönderiliş tarihi 6 Ağustos 2005; imla Word dosyası olarak gönderilmediği için böyledir.)