Add to Flipboard Magazine.

26 Ağustos 2005

BİZ NEYMİŞİZ BE ABİ !


Okulumuz öğretim üylerinden Yrd. Doç. Dr. Ergun Yolcu ile Computorium Sitesi tarafından yapılmış bir söyleşiyi sunuyoruz. Biz çok aydınlandık; umarım okurlar da aydınlanırlar...

Söyleşide, bizim bilmediimiz bir çok konuyu bize öğretiyor Ergun Yolcu. Sanırım bu konularda, zaman bulursa, Yönetim Kurulu'nu da aydınlatır... Bir de bazı yanlış anlamalara yol açacak beyanlarda bulunuyor Yolcu. "2003 yılında İst.Üniv.Grafik Tasarım Anabilim Başkanı oldum." diyor... Bilindiği gibi Okulumuzda, 2002 yılında tüm anabilimdalları kapatılmıştı; anabilimdalı başkanı olduğu okul hangisi? Bu soru hayati öneme sahip... Ayrıca, Ergun Yolcu, okulda Yönetim Kurulu dışında da bir işleyişin bulunduğunu sanki itiraf ediyor... Bir de yasal olarak imkansız olan bir şeyden bahsediyor: "Fakültemizde 5 km2 lik kampüs içinde karasal yayınımız var.Akademi Medya Araştırma Kurumumuz : Akademedyada öğrencilere ilk önce bir araştırma projesinin nasıl oluşturulacağı anlatılırken, aynı zamanda araştırmanın tüm aşamalarına katılma ve bilgilerini tamamlama fırsatı verilmektedir. Öğrenci derste öğrendiklerini pratiğe dökmektedir." Burada iki şey yanlış: Karasal yayın ancak yasaya göre Anonim Şirketler tarafından yapılabiliyor ve Aademedya bir kurum değil; bir birim... (Veysel Batmaz)


13.02.2004

Dekan Yardımcısı Sn. Ergün YOLCU ile Söyleşi:


- Sn. Ergün YOLCU,sizi tanıyabilirmiyiz?

- 1988 yılı mezunuyum.1985-1994 yılları arasında Günaydın gazetesinde yazı işlerinde çalıştım. Ardından Belge Bilgi Merkezi Müdürüğü yaptım. 94 yılında ise İst.Üniv.Asistan olarak çalışmaya başladım. 95-97 yılları arasında TRT Genel Müdürlüğü danışmanlığı yaptım. 2001 yılında yard.Doç oldum. 2003 yılında İst.Üniv.Grafik Tasarım Anabilim Başkanı oldum. 2002 yılında İlet.Fak.Dekan yard.oldum. Şu anda ise Televiyon Reklam Video Sanatı, Görüntüsel tasarım lisans ve lisansüstü dersler vermekteyim. Ayrıca Sinema TV Öğretim Üyesiyim.1994 yılında Günaydın Radyosunu kurdum.Gene 1994 yılında TRT Spot Haber Aktüel TV konulu programda yapım koordinatörlüğü yaptım. Şu anda dekan yardımcılığı ve Sinema TV Bölümünden sorumluyum. İÜRT' nin ve radyonun kuruluş aşamasında bulundum.Görüntülü haber ajansnı kurdum. Yaklaşık 35'e yakın makalem ve Televizyon Reklamcılığı isminde bir kitabım var.Uluslararası iletişim kitabında ise bölüm yazarlığı yaptım.Ve en önemlisi de Amerika'da Arizona'da ilk kez Türk filimleri haftası düzenledim ve oraya katıldım.

- İletişim Fakültesi olarak bünyenizdeki öğrencilere ne gibi kariyer olanakları sağlamaktasınız?

İletişim Fakültesi olarak;*Halkla İlişkiler*Radyo TV*Gazetecilik bölümlerimizin staj sorumlıuları birimimiz var. Bu staj sorumluları dış piyasadaki şirketlerle görüşüyorlar.3. sınıf öğrencilerine staj imkanı sağlıyorlar.Ulusal, Yerel TV 'lere, Gazetelere, ve diğer iş yerlerine öğrenci gönderiyoruz Ve işbirliği anlaşmalarını sağlıyoruz. Dekan ve dekan yardımcıları olarak, iş aramak isteyen ve mezun olan öğrencilerin CV lerini şirketlere gönderiyoruz. Bu 3 senedir bu şekilde devam ediyor. Ayrıca İlet.Fak.Dekanı Sn. Prof.Dr. Suat GEZGİN de bu konuda öğrencilerle birebir ilgilenmektedir. Radyo TV ve Sinema Bölümü öğrencilerimiz tüm televizyon ve radyo kuruluşlarınca aranan elemanlar arasındadır. Şu anda gerek kamera önünde gerekse kamera arkasında pek çok mezunumuz başarılı çalışmalar yürütmektedir. Mezunlarımız sinema sektöründe de hayat vermekte ve gerekli personel açığını kapatmaktadırlar.

- İletişim Fakültesi Radyo TV Sinema Bölümünde kullandığınız sistem ve ekipmanlardan bahsedermisiniz?

Öncelikle çekilen projelerin kurgulandığı ,Velocity Montaj ve Kurgu Setimiz var. None Lineer Kurgu Seti(DV), Rex Edit DV, Panasonic DVC kameramız var. Canon XL1 mini DV, Betacam Kameralar, Öğrenci uygulamaları için VHS Kameralarımız , Betacam Recorder ve VTR'lerimiz, .DVC Pro VTR Playerımız mevcut.Ayrıca; Işık Sistemi( 40 Kwat), 230 m2 kullanım alanı olan platomuz (Mavi stüdyo), Küçük stüdyo (Öğrenci uygulama stüdyosu) 70-80 m2 uygulama alanında .Hİ8 Kamra ve montaj sistemleri, Canlı yayın yapabilecek tüm ekipmanlarımız mevcut.-İletişim Fakültesinde öğrenim gören öğrencileriniz ile , Türkiyede'ki diğer üniversitelerin iletişim fakülteleri öğrencileri arasında ortak çalışmalarınız yada uyguladığınız projeler oluyor mu?Film Projemiz dahilinde Atatürk Üniv. ile ortak bir belgesel çektik. Diğer İlet.Fak.Harran Üniv. ile çalıştık.Şimdide Fırat Üniv ile öğretim görevlilerimizin gönüllü ders verme konusunda bir projemiz var.

-İletişim Fakültesinde ne gibi yayın organları mevcut öğrencileriniz bu yayın organlarından ne denli yararlanıyorlar ve ne gibi çalışmalarda bulunup tecrübe ediniyorlar?

Fakültemizde 5 km2 lik kampüs içinde karasal yayınımız var.Akademi Medya Araştırma Kurumumuz : Akademedyada öğrencilere ilk önce bir araştırma projesinin nasıl oluşturulacağı anlatılırken, aynı zamanda araştırmanın tüm aşamalarına katılma ve bilgilerini tamamlama fırsatı verilmektedir. Öğrenci derste öğrendiklerini pratiğe dökmektedir.İletim Gazetesi: İst.Üniv.İlet.Fak.Öğrencilerinin uygulama gazetesidir.1986 yılında ders düzeyinde kalan bilgilerin uygulamaya aktarılması için yayın hayatına başlayan gazete, halen basın dünyasının çeşitli kademelerinde çalışan birçok başarılı gazetecinin yetişmesine olanak sağlamıştır.İletişim Fakültesi Dergisi: Türkiye'de iletişim fakülteleri arasında çıkartılan ilk dergi ünvanına sahip. Makaleleri puan getiren bir dergi.İst.Üniv.Haber Ajansı: Reuters ve internet bağlantısı olan haber ajansında her ay 30 birinci sınıf öğrencisi staj yapmaktadır.4.Boyut Dergisi: Nisan 2001 den itibaren internet ortamında yayında olan 4.Boyut www.istanbul.edu.tr/4.boyut akademisyenlerin yanı sıra öğrencilerin yazılarıyla da akademik bilgi birikimine katkıda bulunmaktadır.İletişim FM: Yayınımız öğrenciler tarafından gerçekleştirilmekte olup, öğrenciler haftanın 5 günü değişik konularda kendi programlarını hazırlayıp sunmaktadırlar.

-İstanbul Üniversitesi Radyo Televiyonu ne zaman kuruldu? Ne gibi faaliyetlerde bulunuluyor? Kısaca bahsedermisiniz?

1992 yılında kuruldu.1993 yılında 2 şer saatlik Kapalı devre yayın yapmaya başladık.1994 yılında tv yayına geçti. Her gün 9-4 arası canlı yayın, 4 ten sonra ise otomasyon yayın veriyoruz ve VHS yapıyoruz. 24 saat boyunca yayındayız. İÜRTV 2 Stüsyoya sahiptir. Okulumuz binasının yanında bulunan birinci stüdyonun yaklaşık 230 m2 lik bir platosu var. Bu stüdyoda rejili çekimler yapılmaktadır. Ayrıca açıkoturumlar ve canlı yayınlar için stüdyo koşulları da uygundur. 2.Stüdyo 70-80 m2 lik bir alanı kapsıyor öğrenciler burada filmlerinin çekimlerini yapmaktadırlar. Ayrıca belgesel film, film yapımı ve Televizyonda Program yapımı derslerinde uygulama yapmakta, belgesel filmler, kurmaca filmler ve reklam filmleri çekerek bu filmlerini stüdyoda kurgulamaktadırlar.

Kaynak: http://www.computorium.com/index.asp?id=501&pid=&nid=1374
Not: Yazının söyleşi bölümünün imlasına dokunulmamıştır.


Hiç yorum yok: